Kā uzšūt vienkāršas bērnu brīvā laika bikses.

00:28

Sveiciens sieviešdienā!
Par godu sieviešdienai mazs, rozā bikšu apraksts!
Brīvā laika bikses /mājas bikses/ sporta bikses - nu tādas, kurās mazajiem rāpotājiem, kūleņu metējiem, skrējējiem būtu ļoooooti ērti!



Viss sākās ar feinu,vienā sānā bik brāķētu audumu, ko nopirku Abakhanā. No tā uzšuvu Čikai džemperīti pēc tādas pašas shēmas, kā šeit, tikai kakls izrādījās pārāk neelastīgs un meitiņas galva vienkārši nelīda cauri apkaklei! Tā kā esmu šūšanas pasaules pašmācības izzināšanas procesā, šādi incidenti gadās ik pa laikam :))
Bet nav problēmu, kurām nav risinājuma!
Nogriezu krāgu (jo ārdīt izrādījās pārāk piņķerīgi) un piešuvu vietā staipīgāku no trikotāžas (ar podziņu - detaļa no vienas vecas maikas krūšu zonas)

 

Jau tajā mirklī, kad pabeidzu šo džemperīti, zināju, ka šūšu arī bikses. Internetā daudzviet pieejama informācija un apraksti, kā uzšūt parastas bikses mazulim, taču angļu mēlē. Pieļauju, ka daudziem no jums tas automātiski liekas kā amazones džungļi, tāpēc nolēmu, ka aprakstu vajag arī latviski, tāpēc lūk mans variants:

Bērnu brīvā laika bikses.

Biksēm, kā jau minēju, izvēlējos tādu pašu audumu kā džemperītim + pievienoju vienu sapasīgas krāsas līdzīga materiāla audumu no Jelgavas krājumiem. 




Sākam: Izgriežam staras.
1. Pārlokām audumu uz pusēm uzliekam kādas ērtas, atbilstoša izmēra bērna bikses arī salocītas uz pusēm virsū
2) Apvelkam apkārt kontūru (es velku ar Niklāva flomasteriem - tiem, kas izmazgājas - un tiešām labi izmazgājas, kaut velc ar zili lillā!), ierēķinot papildu 1 cm malu
3) Izgriežam un atkārtojam, par piegrieztni ņemot nu jau pirmo izgriezto gabalu




Piešujam akcentus.
Vienalga - puķītes, kabatas, aplikācijas - visu jāuzšuj šajā posmā, jo vēlāk, kad staras būs sašūtas, to izdarīt būs daudz sarežģītāk

 

Veidojam valnīšus starām.
1. Ņemam otru materiālu
2. Izgriežam (dubultā pārlocītas) apmēram 10cm platas un garumā drusku īsākas, kā pati staras apakša, auduma loksnes
3. Nošujam maliņu un izgriežam uz otru pusi
4. Ieguvām valnīšus starām


 Sašujam staras un piešujam valnīšus
1.Sašujam staras
2. Atlokām valnītim abās malās pa puscentimetram, liekam pa vidu bikšu staru un piediedzam
3. Tad no labās puses piešujam
Izvelkam piediedzamos diegus (es beigu bildē esmu aizmirsusi to izdarīt :))




Šujam stakli 
Saliekam staras ar labajām pusēm kopā vienu otrā un nošujam stakli.


Jostas daļa (variācija)
1. No tā paša materiāla, ko izmantojām valnīšiem, izgriežam apmēram 15 cm platu jostas malu (dubultā) 
2. Sašujam jostas galus un uzliekam ar vīlēm uz āru kā parādīts bildē
. 3. Nošujam apkārt.
4. Atlokam 1 cm platu maliņu un no labās puses atspraužam


Pabeidzam jostas daļu 
1. Man labpatikās izdaiļot bikses ar lentīti - turklāt tāds ķeksītis ļauj, piemēram, piespraust biksēm klāt knupīša ķēdi, vai kādu rotaļlietiņu, nu vienvārdsakot, sapratāt...
2. Nošujam no labās puses, atstājot atveri gumijai
3. Mana gumija izrādījās pa šauru, bet citas nebija,
4. tādēļ, lai gumija nesagrieztos, nošuvu tai visapkārt pa virsu - to darot gumiju diezgan pamatīgi jānostiepj!
5. Bikses gatavas - tiem, kas aizmirsuši izvilkt sadiedzošaos diegus no valnīšiem - izdariet to! :)
 

Rīt parādīšu, kā līdzīgi, bet drusku citā secībā uzšūt šādus šortiņus :




You Might Also Like

2 comments

  1. Super, es tieši šodien sapirkos Abakhanā visādas trikotāžas, tuvākajās dienās mēģināšu ķerties klāt ar lielām bažām, jo pirms dažām dienām nokāvu šujmašīnu ar pārāk biezu vīli. Tagad baidos pārbaudīt, vai vēl darbojas. Ceru, ka tikai adata nolūzusi, bet bail pārbaudīt.
    Tev ir sapirktas speciālās trikotāžas adatas? Es uztraucos, vai spēšu vairs atpazīt, kuras man ir trikotāžai, kuras džinsam, kuras parastās. Vajadzētu vēl sapirkt rezervei visādas adatas, bet dārgas. :(

    Lieliski izdevušies apģērbi! Kāds prieks bija pārbraukt mājās no Rīgas un atklāt, ka ir veseli divi jauni ieraksti! Tava barošanas krēsliņa ieraksta ietekmē atļāvos arī 15 latus atdot par drēbi visiem virtuves krēsliem, jāsagaida brīvs brīdis un jāpārvelk. (Tikai brīvais brīdis ir kosmiski tālu, jo šodien iebraucu Ogres trikotāžas veikalā un dabūju fantastiski lētas dzijas, stāv jau rinda ar adāmiem džemperiem...)

    AtbildētDzēst
  2. Ui, Diān, man adatas lūzt nonstopā!!! :)) Bet mana "EUROSTAR" (vell`s viņ` zin`, kas tā par kompāniju) žubīte, tpu,tpu,tpu, tik rullē uz priekšu - savukārt, ja laicīgi neieeļļoju, tad gan šī sāk kvernēt!
    Jap, man ir trikotāžai adatas. man kaut kā nejūk, jo turu viņas oriģināliepakojumā un kad beidzu darboties, tad atlieku atpakaļ... Mans jaunākais atklājums gan ir tas, ka jebkura adata ar laiku (un nemaz tik garu )nodilst un vairs nešuj kā vajag! citreiz pie apjomīgāka projekta uz beigām to ļoti jūt...
    Es tagad uz to kniedētāju iedegos - ieraudzīju SELECT pa 7 latiem ar triju veidu uzgaļiem - bez ilūzijām, ka būs laba prece (jo made in China) laikam nākammēnes pasūtīšu... tad uzrakstīšu atsauksmes....
    Uh, kā man patīk dzirdēt, ka kādu uz kaut ko iedvesmoju! Tas ir tāds pašapziņas cukurs, ka maz neliekās!
    Nu vot man tā lieta ar adīšanu tieši tāpēc tik ļoti neaizrauj, ka rezultāts pēc trejdeviņām dienām redzams, bet šujot - viens, divi! Piemēram nopērc second hand vilnas džemperi un uzšuj sev vai bērnam vesti 20 minūtēs! (laikam tas jāieliek darbu sarakstā, starp citu)

    AtbildētDzēst

Paldies, ka atradāt laiku, lai ielūkotos manā blogā!


Man patīk dalīties, taču visa šajā blogā pieejamā informācija un fotogrāfijas ir likumīgs "Mammas roku" īpašums un nedrīkst tikt izmantots komerciāliem mērķiem! Turpretim visi laipni aicināti smelties idejas un iedvesmu sadzīvei un dāvanām mīļiem cilvēkiem!
Man ļoti patīk, ja rakstāt par mani, taču liels lūgums allaž pievienot atsauci uz blogu "Mammasrokas"! Veiksmīgu un darbiem bagātu dienu!