Mazā dzīve.

13:58

Kādreiz sapņoju dzīvot kalnos. Nu mans sapnis piepildījies- dzīvoju starp trīs kalniem: trauku, drēbju un pamperu... 

Tik vienkārša un reizē sarežģīta ir jaunmāmiņas ikdienas rūpju deva. Un nē, neinteresē mani šobrīd ne Latvijas, ne pasaules politika, ne citas globālas lietas. Tviterī sekoju Vējonim, Spriņģei, Pavļutam, Viņķelei, Ķīlim, Curihai, Kukarānei, ornitologam, entomologam, ihtiologam, rakstniecēm, redaktoriem, bioloģiskajiem lauksaimniekiem, skolvadības speciālistiem...- paļaujos, ka viņi man pastāstīs visu, kas aktuāls un jāzina. P.S. Spriņģe sākusi mācības kaut kādā skolā. Labi viņai un Latvijas sabiedrībai, nospriežu. Esmu drošībā. Kamēr vien ir "Nekā personīga" un "Aizliegtais paņēmiens", esmu pilnīgā drošībā. Varu pievērsties nākamā nodokļu maksātāja audzēšanai. Kamēr citi dara tos Lielos darbus, tos Svarīgos, Profesionālos, man jāiedzer ķimeņu tēja, jo jāražo barība kādam, kura labklājība un, galu galā, dzīvība ir burtiski no manis atkarīga. Manā dienaskārtībā šobrīd ir šādas aktualitātes: "nākošo ņemt trešā vai ceturtā izmēra pamperpaku?" vai "sūknēt istabu šajā bēbes nomoda posmā vai vienu vēlāk?", "kumodes putekļi!", "nākamajā gājienā uz vannasistabu jāaiznes atpakaļ dvielītis no pārtinamās virmas, lai dupsi mazgājot būtu pa rokai"... Man nav sapulču, mītingu, komandējumu un sēžu (šo vismazāk. Ir skrienes, staigas, guļas, traukmazgas, bet sēdes ir ļoti reti). Es nepiedalos stendapos, sitdaunos, vorkšopos, neskrienu stirnbukos un maratonos. Man šobrīd mazie mērķi- paspēt izdzert siltu kafiju un atcerēties piezvanīt veļasmašīnas meistaram. Virsmērķis ir iežonglēt jaunajā rutīnā ar trim bērniem un darbu Cēsu dzīvoklī, vismaz 10%īgi piedalīties lielāko bērnu skolas dzīvē un paspēt reizi divās nedēļās izbraukāt Jaunpiebalgu, jo vectēva māsa, kuru esmu apņēmusies kopt, spītīgi atsakās iet dzīvot pansionātā.

Es mēģinu nerunāt pa telefonu. Man ļoti žēl laika. Tajās lieliskajās minūtēs un stundās, kad mazā guļ, gribu šūt. Bet ir jāuztaisa ēst un ir jābraukā pa pulciņiem vecos bērnus paņemt un ir jāsakārto tās Emīlijas drēbes, kaut sacīju taču viņai, ja pareizi atceros, kādas reizes 100 vai 185 točna, lai savu istabu savāc!!! Izmisīgi cenšos noķert visām šeptēm kaut jel kādu ritmu. Ritms, ziniet, ir svarīgs ne tikai bērniem, bet arī vecākiem! :)

Un vēl man šķita, ka šoreiz būs pavisam savādāk- būs smuks interjers un kārtīga māja, saskaņotu krāsu tekstīlijas- nu lai tā fotogēniski... nu, hipsterīgi melni-pelēki-bēši vai kā... Bet nesanāk. Gultā piecas pidelētas segas, trejkrāsu piena lupatas un mazulei mugurā rozsārtām puķītēm rotāta pidžama ar milzu zaķi uz vēdera un nogieztām pēdu daļām, jo kļuvusi īsa... Un vēl man šķita, ka šoreiz es pati būšu stilīga mammīte, bet realitātē pidžambikses iegulst skapī tikai ap pusdienlaiku un reiz, kad nolēmu pa māju staigāt kaklarotā - smukā mammas dāvātā ādas lentītē ar bronzas piekariņu- tā iešķindējās un pamodināja bērnu. Johaidī! Pie velna pucēšanos!
















Bēbīte man patrāpījusies visai sakarīga. Bez liekas vajadzības trobeli netaisa. Raud tikai kad grib ēst, gulēt, kakāt un mīlestību. Visu pārējo laiku guļ. :) Un pamostas smaidīdama, gūgina, burbuļo, vingro, mazās roķeles un kājeles gaisā svaidīdama. Es aiz priekiem tad parasti pievienojos šai idilliskajai vientuļajai sarunai, kas diemžēl nozīmē arī tūlītēju tās izbojāšanu, jo ieraudzīta mamma ir iemesls beigt smaidīt, lai cik priecīgi pirms tam būtu bijis. Mamma ir Piens, mamma ir Opā, mamma pazīst bēbītes raudas un tāpēc ir vērts raudāt vai vismaz aizčīkstēties, jo ar mammu kopā taču vienkārši jautrāk.

Bet es nesūdzos. Galīgi nē. Katra diena, kad nevienam nav iesnu vai caurejas, ir svētīga. Esmu laimīga.

You Might Also Like

8 comments

  1. Skaists raksts. Par TEVI. Par mums! Mammu ikdienu. Tik tràpiigi! UN dzejolis! Autore- Tu? Tik jautra UN tik piepildita Tava ikdiena! Laime nu ir pilniga! Bet par krelliiteem nepiekriitu-puceeties vajag! Lai pliist krelles! Tas Varetu buut pielagojams trauku pliishanai-tas uz laimi!!

    AtbildētDzēst
  2. Paldies par šo stāstu! Pacēla labāko sajūtu par To laiku. Lai jums rimts ritms!

    AtbildētDzēst
  3. Perfekti izvilkta esence. :)
    Lai svētīgs un skaists šis laiks!

    AtbildētDzēst
  4. Sēžot sapulcēs, mītingos un sēdēs... ar lielu laimes sajūtu un nedaudz skumjām (jo ir pagājis) atceros šo laiku savā dzīvē! Izbaudi!

    AtbildētDzēst
  5. Tik patiesi....Paldies Tev par drosmi atklāt, ka mēs visi esam cilvēki - parastie. Un ka dzīve ir dzīve, nevis tā, ko mēs redzam glancētos žurnālos un instagramā.

    Ar cieņu,
    Māra

    AtbildētDzēst
  6. Paldies jums visām par gaišiem vārdiem! Vai tas ir drosmīgi, nezinu, bet jā, ja tā godīgi sev pasaka- šāda ir mana dzīve un es ar to esmu mierā, kļūst viegli dzīvot. MAn iegadījās, ka pēc pirmajiem diviem bērniem paspēju ienirt arī darba dzīvē un socializēties dažādos kolektīvos, tāpēc šo bēbītes posmu izbaudu pilnīgi kā no jauna. Pirmajā mēnesī drusku uzmācās izolētības sajūta, bet nu jau ir salīdzinoši priecīgi. Tikai draaausmīgi gribas šūt! :D Tā kā tas nav iespējams, izpaužos radoši pieejamākās formās: rakstu dienasgrāmatu un dzeju. Dzejoļus par manu ikdienu ar bēbīti, lielajiem bērniem. Garlaicīgi nav! :)

    AtbildētDzēst
  7. Lasu un domāju...pilnīgi es! Taisni tāpat- maziņš un trešais ar visām izrietošajām sekām! :)) ikdiena ir tāda, jā, bet tà jau ir vesela profesija-būt par mammu. Neviens doktora grāds tur klāt nestāv. Arī man drausmīgi gribas šūt, nu pilnīgi identiski! Idejas galvā, pinterestā un vēl sazin kur, bet vèl nav viss tā salikts pa plauktiņiem, ka varētu. Jo komplektā hiperaktīvs trīsgadnieks, trešklasniece, kura katru rītu mēro 20 km uz skolu un mazs izspūris 2 mēn. mīļš apaļvaidzis...

    AtbildētDzēst
  8. Prieks, Laine, par tavu trāpīgo humoru! Un tas virsraksts tiiik labs:))) Taviem bērniem ir ļoti paveicies ar tik netradicionāli radoši domājošu mammu. Prieks lasīt! Lai mīļi un veseli!!!

    AtbildētDzēst

Paldies, ka atradāt laiku, lai ielūkotos manā blogā!


Man patīk dalīties, taču visa šajā blogā pieejamā informācija un fotogrāfijas ir likumīgs "Mammas roku" īpašums un nedrīkst tikt izmantots komerciāliem mērķiem! Turpretim visi laipni aicināti smelties idejas un iedvesmu sadzīvei un dāvanām mīļiem cilvēkiem!
Man ļoti patīk, ja rakstāt par mani, taču liels lūgums allaž pievienot atsauci uz blogu "Mammasrokas"! Veiksmīgu un darbiem bagātu dienu!