Pilnīgs retro! Grāmatas iz dažādām bērnībām.

20:00

Tagad ikreiz, kad nokļūšu Zosēnu mājā, došu jums to manīt ar ierakstiem par kaut ko Retro-īgu.

Šoreiz, tātad, par grāmatām , kuras sarindoju bērnu plauktiņā! Nu tiešām pilnīgs Retro!

Fascinējošos gadskaitļos dzimušas, kolosālās krāsu gammās/sava laika lieciniecēs ilustrētas un ar visu iepriekšējo mazo saimnieku kultūr-sadzīviski-vēsturiskajām pēdām uz teju katras lapas puses - tādas tās tagad nonākušas Niklāva un Emīlijas valdījumā!

Dažas no tām piedzīvojušas ne tikai lasīšanu...


Dažas izdotas laikā, kad pasaulē vēl nebija pat manas mammas!

 Dažas jau pirmajā lappusē ietver vēstījumu, kurš liek gribēt tās tūdaļ arī izlasīt : " Vienam pasaka, bet otram patiesība jeb izskaistināts stāsts divās daļās." .



Grāmatas, kas ļauj ceļot apkārt pasaulei:


Fantastiski ilustrētas grāmatas!

Bet starp grāmatām - multfilmas. Retro, protams. Ar manas un vēl daudzu citu bērnību garšu.


Чунга-Чанга синий небосвод
Чунга-Чанга лето круглый год
Чунга-Чанга весело живем
Чунга-Чанга песенку поем
Чудо-остров чудо-остров
Жить на нем легко и просто
Жить на нем легко и просто
Чунга-Чанга
Наше счастье постоянно
Жуй кокосы ешь бананы
Жуй кокосы ешь бананы
Чунга-Чанга


Un, ja ir vēlme paklausīties Padomju bērnu dziesmeles un padzenāt atmiņu mākonīšus, tad lūk šeit to var izdarīt tādā smukā nepārtrauktā secībā!

Eh, retro! Nu kaut kas tajā ir tik... tik... tik... Fantastisks!

You Might Also Like

10 comments

  1. es ar saviem mazajiem savilku veselu bibliotēku ar vecajām labajām bērnības grāmatām. un veselu disku pierakstīju pilnu ar latviešu multenītēm, ko man katru dienu bez maz vai liek slēgt iekšā :D

    AtbildētDzēst
  2. paldies par čunga-čanga - tā ir viena no pirmajām dziesmiņām, ko bērnībā apguvu svešvalodā, protams, tikai no tām retajām multeņu demonstrēšanas reizēm (nebija takš grūti mācīties pa fragmentiņam un tad gaidīt nākamo reizi, kad parādīs multeni, lai varētu tālāk iemācīties...) Mūsu bērniem to nesaprast
    Par grāmatiņām pilnīgi piekrītu, ka bērniem jādod lasīt mūslaiku un senākas grāmatiņas - esmu vīlusies šībrīža bērnu grāmatu piedāvājumā, izņemot tos gadījumus, kad viens pret viens tiek pārpublicētas vecās grāmatas

    AtbildētDzēst
  3. Cik Tev ir skaista māja!!!!!!!!!!!

    AtbildētDzēst
  4. Nost ar Simpsoniem, lai dzīvo retro! Ļoti atbalstu šādu pieeju. Un tad jau vēl tā neredzamā saikne, kas nemanot izveidojas starp divu paaudžu bērnībām caur tām pašām filmām - man šķiet, tā vēlāk būs ļoti svarīga un vērtīga gan pašiem, gan arī bērniem!

    AtbildētDzēst
  5. Paldies, paldies, sevišķi par pēdējo linku ar dziesmiņām. To pat nevar izstāstīt, cik ļoti laikā tas bija man šorīt. Pinīgi apraudājos. Paldies :)))))))))

    AtbildētDzēst
  6. Sveikas, meitenes!

    Diāna - paldies - es gan to par savu reti saucu - tas Kundziņa valdījums! :D

    VM - pilnīgi ar tevi - ir tak feini, ka ar bērniem var sadziedāt un būt uz viena viļņa!

    Lone - awww... Negribēju tevi saraudināt! Tik vien, ja tās prieka un sentimenta asaras - tad gan!

    Skaistu dienu!

    AtbildētDzēst
  7. Ai, nu es arī ieslīdēju bērnības atmiņās...
    Un man, kā ar grāmatu biznesu saistītai būtnei, šīs retro grāmatiņas ir ļoti tīkamas:) Vai atjaunot tās netaisies, lai ilgāk saglabātos?

    Paldies tev par šo ierakstu!!!

    AtbildētDzēst
  8. Tā, SB - man tagad jādomā, kā izpaužas atjaunošana :)

    Laikam jau netaisos gan... Jo kaut kā respektēju ivsu, kas ar tām ir noticis - uztveru tās kā dzīvas - tātad katrs traipiņš ir to notikums... Vienīgais, ko varu darīt no savas puses - paksaidrot bērniem to īpašo vērtību un censties tās saglabāt līdz viņu bērnu bērnībai... Varbūt izmantošu tikai lasīšanai kopā ar mazajiem, lai nejaušs flomastera švīkulis vai citi brīnumi netiek tām vairs nodarīti...

    AtbildētDzēst
  9. Ilustrējumi tik sulīgi!
    Un paldies par linku, forša manta :)

    AtbildētDzēst
  10. O, jā, par traipu kultūrvēsturisko nozīmi es nešaubos:) Mums arī tādas pāris grāmatiņas ir:) Es laikam ar atjaunošanu biju vairāk domājusi to saglabāšanu savā patreizējā formā...

    AtbildētDzēst

Paldies, ka atradāt laiku, lai ielūkotos manā blogā!


Man patīk dalīties, taču visa šajā blogā pieejamā informācija un fotogrāfijas ir likumīgs "Mammas roku" īpašums un nedrīkst tikt izmantots komerciāliem mērķiem! Turpretim visi laipni aicināti smelties idejas un iedvesmu sadzīvei un dāvanām mīļiem cilvēkiem!
Man ļoti patīk, ja rakstāt par mani, taču liels lūgums allaž pievienot atsauci uz blogu "Mammasrokas"! Veiksmīgu un darbiem bagātu dienu!