Izšuvumi manās mājās.

22:51

Vēl uz latviešu svētku viļņa - tēma "Izšuvumi manās mājās", jo blogs taču ir par rokdarbiem, atcerieties ;)) ?

Jo vecāka kļūstu, jo vairāk sāku priecāties par retro un veclaicīgām, un handmade lietām! Nē, nopietni - ja kāds man manos 14-17 gados būtu teicis, lai virtuvē lietoju priekšautu es vienkārši ķiķinātu savā pumpainajā tīnismā vai labākajā gadījumā censtos nopirkt modernu širci, lai nav kauns no vienaudžiem :)

Taču tagad priecājos par katru lietiņu, kurā ieguldīts roku darbs un kas nav tikai kā dekora elements, bet reāli kalpo sadzīvei.

Starp citu ar priekšautiem arī sākšu:

Viens no tiem ir mantojums no Mārtiņa vecmāmiņas un kalpojis viņai kā viesu uzņemamais priekšauts. Ķecerīgais tautasdziesmas fragments un rūpīgi uzšūtās latvju rakstu zīmes ļoti daudz pastāsta par savu īpašnieci un radītāju...


Otru priekšautu par 0,50 LVL nogrābu (tieši ar šādu rokas kustību) second hand veikalā!!! Paņēmu to tieši jestro izšuvumu dēļ. Nezinu, kādas tautas motīvs tas ir. Varbūt jums ir kādas idejas?


Vēl kāds jauks atradums Mārtiņa bēniņu skapī - galdauts jeb "galda celiņš" ar puķu vāzi!!! Kolosālas krāsas!


Un visbeidzot noslēgšu savu sakrāto izšūto atradumu sesiju ar galdautu ko arī par 1,50 LVL arīdzan iegādājos humpalbodē! Man kā nezinātājai grūti pateikt, vai šis vērienīgais izšuvums veikts ar rokām, vai ar kāda agregāta palīdzību - lūdzu padalieties minējumos. No virsas tas izskatās šādi:

Un no kreisās puses šādi:


Skāde vien tā, ka es biju pietiekami dulla, lai reiz steigā izgludinātu galdautu pa taisno ar gludekli uz galda, k''a rezultātā galdauts kļuva brūns no koka beices... Rrrrrrrrr...

Tiktāl par manu nelielo kolekciju... 

Turpiniet sauļoties!

You Might Also Like

8 comments

  1. man ļoti liekas, ka roku darbs, diez vai tie pārstaipi būtu radušies ar mašīnu šujot

    AtbildētDzēst
  2. Izšuvums darināts ar rokām krustdūriena tehnikā...lai veicas kolekcijas papildināsānā!

    AtbildētDzēst
  3. Kā man patīk tas teksts uz priekšauta!
    Vienreiz nejauši ietrāpījos ar bērniem Dzelzceļa muzejā, kad tur bija arī kaut kāda izstāde par dažādu novadu rokdarbiem un sadzīves priekšmetiem, un tur bija tāds kā galdautiņš vai sedziņa, kur bija izšūts "Sievietes liktenis ir mīlēt un ciest." Man likās - nu nabaga sieviete, nu kā tu kaut ko tādu vēl vari šūt uz sedziņas. Bet te - pilnīgi cita lieta!
    Es pati ļoti aizraujos ar izšūšanu, un man no tā Tava priekšautiņa pilnīgi nagi sāk niezēt uz tādu iedvesmojošu tekstu izšūšanu. :D
    Paldies par ierakstu.
    (Un Tu jau zini, es katru dienu nāku paskatīties, vai Tev ir kas jauns uzrakstīts. Un vakar es dabūju Select kniedētājus!!! Tikai Tava ieraksta iespaidā. Nu tik kniedēšu!)

    AtbildētDzēst
  4. Hmm, Diān, tu jau zini - izjūtu aizvien lielāku atbildību par to, ko rakstu! :)
    Bet, ja nopietni - domāju, ka nenožēlosi savu pirkumu - viss atkarīgs no tā, cik ļoti to izmantosi!
    Un, jā, apbrīnoju tevi un visas izšuvējas - tāāāāāāāda pacietība!!!! Man tādas NOTEIKTI nav!
    Tāpēc tas galdauts rakstā man liekas kā mūža darbs (kaut iespējams profesionālei tas tāds ikmēneša veidojums vien ir ;))
    Un Mārtiņa vecmamma laikam tiešām bijusi dzīvespriecīga, lepna meitene!

    AtbildētDzēst
  5. Par Mārtiņa vecmammu gan nezinu, bet varu iedomāties kā Marusīte šādā priekšautā aptekalē viesus, vēl pa vidam uzraudama kādu feinu meldiņu :)
    Iveta

    AtbildētDzēst
  6. Hmmmm, tad tavas fantāzijas sniedzas tāļāk par manējām, jo Marutīnu šitik glaunā priekšautā nespēju iedomāties! Viņa vairāk ir tāda puiku darbu darītāja - viņa jau pati saka, ka bērnībā labāk tēvam ar zirgu palīdzējusi lauku darbos, nekā mammai stellēs diegu nītījusi - šī nodarbe, starp citu, esot atsitusi viņai jebkuru vēlmi rokdarboties vispār - tālab tagad viņa ne ada, ne šuj, ne tamborē ;)
    Un laikam jau arī tādēļ šis priekšauts atradās nevis viņas kumodē, bet dziļi skapī bēniņos...:)

    AtbildētDzēst
  7. Tas kaut kas, visticamak ir skandinavu - somu.

    Man izshshana neaizrauj, pashai nepatik diez ko nejemties, ar rokam. Bet ar mashinu...O, jaa - es domaju, ka es tikshu pie varen lepnas lietas un tad raushu valjaa. Summa tik iespaidiga:D Jau tagad megjinu ar parasto, bet ta nav arshana:D Ja esi pamegjinajis, tad gribas tas iespejas, kas ir dabjamas shodien...

    AtbildētDzēst
  8. Skandināvu somu, tātad... Jāpapēta šajā virzienā. Mani pirmie minējumi bija, ka kaut kas angļu -īru, jo, sausa loģika, vairums humpalu nāk no turienes ;)

    AtbildētDzēst

Paldies, ka atradāt laiku, lai ielūkotos manā blogā!


Man patīk dalīties, taču visa šajā blogā pieejamā informācija un fotogrāfijas ir likumīgs "Mammas roku" īpašums un nedrīkst tikt izmantots komerciāliem mērķiem! Turpretim visi laipni aicināti smelties idejas un iedvesmu sadzīvei un dāvanām mīļiem cilvēkiem!
Man ļoti patīk, ja rakstāt par mani, taču liels lūgums allaž pievienot atsauci uz blogu "Mammasrokas"! Veiksmīgu un darbiem bagātu dienu!