Šujam rotaļu trasi!

02:36

Priecīgu rītu/dienu/vakaru, puiku mammas! Sen solījos pastāstīt par  to, kā nonācu pie idejas par rotaļu autotrasi un kā tādu uztaisīt!

Nu ir laiks solījumu pildīt! Vēl jo vairāk tāpēc, ka tik sen neesmu blogojusi nevienu aprakstu!

Autotrase no veca mēteļa.


Jums vajadzēs:

 eu, nu es nepieminēšu šujmašīnu, diegu, šķēres, utt. - tas pats par sevi, labi? ;)
Vecu, melnu vilnas mēteli 
( Ja kas - no viena mēteļa sanāk vismaz 3 šāda izmēra trases!)
2 m auduma
šņori
baltu dziju
dažādus auduma atgriezumus aplikācijām (kad draiskojaties pa humpalbodītēm, pievērsiet uzmanību audumiem ar kokiem un cilvēkiem virsū - var noderēt tieši šim projektam)


Sākas griešana!

1. No sākuma nogrieziet divus 1x1m lielus auduma gabalus. Izvēlieties - veidosiet trasi kantainu vai apaļu. Šo es taisīju apaļu, jo to bija paredzēts savilkt kopā ar visām mašīnām kā tašu.
Apaļajā variantā no centrālā kaktiņa atzīmējiet 50 cm radiusu



2. Veco, melno mēteli sagrieziet pa gabaliem - tātad -  izgrieziet laukā visas vīles un šuves, lai paliek tikai auduma gabaliņi. Ļoti vērtīgs darbiņš, meitenes, jo griežot var labi redzēt kādus knifus un tehniku izmantojuši šuvēji. Tātad šajā gadījumā ievērosiet, kur likta stīvdrēbe, kur flizelīns, kā panākts, lai odere nostiprinās pie mēteļa, utt!!!!!Ļoti izzinošs process, nudien!!!

3. No melnajiem gabaliem sāciet piegriezt ceļus! Sāku ar trases ārējo apli, jo tur nepieciešamas precīzas lokveida detaļas. Pārējie šķērsceļi ir brīva improvizācija. Paņēmu palīgā ziepes un sazīmēju ārmalu. Neaizmirstiet, ka beigās šī plakne būs jāšuj kopā ar otru, tāpēc atstājiet vietu vīles tiesai! Gabaliņus lieciet ar 0,5 cm pārklājumu vienu uz otra!


Procesā.

4. Izgrieztos gabaliņus piespraudiet ar adatiņām . Kad tas izdarīts, PIEDIEDZIET vismaz vienu sānu katrai trases detaļai. Pag`, mēģināšu skaidrāk:  katram mazajam izgrieztajam posmam piediedziet vismaz vienu malu pie trases


"Pielaikojiet" mājeles, kokus, cilvēkus, utt


Šūšana.

5. Piešujiet trasi pie pamatnes. Viena feina lieta tiem mēteļiem ir tas, ka tie neirst, tāpēc maliņas droši variet šūt ar parasto mašīndūrienu. Taču vietas, kurās gabaliņi savienojas un drusku pārklājas viens otram, es šuvu ar lielāko zigzagu ~ 1,5 -2  paltumā.

6. Izvelciet piediedzamos diegus. Piešujiet aplikācijas.

7. Ar balto dziju izšujiet joslu strīpiņas (nekādā gadījumā neizmantojiet vilnas dziju, jo pēc mazgāšanās tā sarausies un sačokuros visu darbu)!

8. Sagatavojiet cilpiņas( tātad sagrieziet gabaliņos striķi - pārliecinieties, ka cilpiņai nav iespējas ar laiku atārdīties un izlīst laukā: nosieniet abus galus mezgliņos, ja šņore ir dabīgas šķiedras, vai pakausējiet ar sveci, ja sintētiskas! )!
Es liku pa cilpiņai ik pēc katriem ~ 25 cm

9. Salieciet audumus ar labajām pusēm kopā, ievietojiet gar ārmalu cilpiņas un "nodragājiet" uz riņķi, atstājot ~ 1,5 cm vīles tiesu! :D

10. Izgrieziet trasi uz otru pusi , piegludiniet caur mitru lupatu no apakšpuses un nošujiet vēlreiz gar ārmalu pa virsu - gan nostiprināsiet cilpiņas , gan smukāk izskatīsies, tiešām!

11. Visbeidzot nomēriet attiecīga garuma šņori un izveriet cauri visām cilpiņām.




Laiks braukšanai jeb Braucamais laiks!








Jāatzīst, ka darbiņš diezgan pamatīgs, bet, ja šāds variants šķiet pārāk grūts, variet mierīgi izlīdzēties ar vienu, bet drusku stingrāku audumu, tikai tad attiecīgi pieštukojiet, kā gar malu dabūt cilpiņas!


Lai veicas pagatavot šādu mīļu, videi draudzīgu un daudzfunkcionālu trasīti arī jums!

You Might Also Like

15 comments

  1. Burvīgs darbs! taisni vai gribas ko tādu uzmeistarot!

    AtbildētDzēst
  2. Paaugsies mans puika, ko šitādu vajadzēs uzmeistarot!!!

    AtbildētDzēst
  3. Nu tiešām iekārdināji, Laine... būs jāparāda puikam bildes, lai viņi mani biksta! :DDDDD

    AtbildētDzēst
  4. Fantastiska ideja! Būs man savam sešgadīgajam, lego atkarībniekam tāds jauzmeistaro! :)
    Baigi ērti savācams, citādak pēc Lego apstradāšanas, pilna istaba ar klucīšiem! :)
    Paldies!!!

    AtbildētDzēst
  5. Vārdu man netrūkst, bet ir tikai viens - SUPER!!!

    AtbildētDzēst
  6. superīga trase - nu kur Tu biji (un es arī?), gadus piecus atpakaļ??? Tad manam puikam ar šitāds prieks būtu ticis...
    Tagad jau trašu laiks ir pagājis :(

    AtbildētDzēst
  7. Paldies par foršo trasi saka Olivers un Dāvids!

    AtbildētDzēst
  8. Lūdzu, lūdzu! tikai nesaki, ka Dāvids ir ar "ā"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    AtbildētDzēst
  9. Paldies:) Vēl viena trašu ideja jāaizliek aiz auss!

    AtbildētDzēst
  10. OO! LIELS Paldies par padalīšanos! :) jau biju skatījusies uz šo trasi un izdomājusi, ka varētu mēģināt ko tādu uztapināt savam puikam uz v.d. no sava vecā mēteļa. tagad būs man arī "špargalka" :D

    AtbildētDzēst
  11. Ko-lo-sā-li!
    Tu mani iedvesmoji, man kā reiz mētājās nevienam nevajadzīgs pončo, no tā sanāktu lieliska trase maniem puikām! Paldies Tev.

    AtbildētDzēst
  12. Vakar dzirdēju par jauko trasi puišukiem un nolēmu paskatītie - tiešām jauka, praktiska un vienkārši uzmeistarojama! PALDIES par ideju!
    Ar šādu trases savākšanas metodi var izdoties arī bērniem atvieglot mantu savākšanu un novākšanu.. :)

    AtbildētDzēst
  13. Laine, tu esi ģeniāls cilvēks!!!!!
    Es tiešām labā nozīmē tevi apskaužu. Kādreiz manam mammukam bija ķēriens uz šādiem darbiņiem, un es maza būdama, mēģināju kaut ko likt aiz auss, bet nu jau esmu liela un diemžēl, mammai vairs padomu nevaru lūgt. :( taču, kad uzgāju tavu blogu, atviegloti nopūtos... tik daudz ideju, es katru dienu šeit ienāku.. ja nesmeļos idejas, vienkārši palasu un ikdienas pozitīvisma deva uzņemta!

    Jau labu laiku esmu pamanījusi super netto veikalā pārdodamies dažādas mazās mašīnītes. tā kā man aug trīsgadīgs dēls, ideja par trasi ir ģeniāla!!!! vismaz būs kur dragāt ar daudzajiem mazajiem mašīnu modelīšiem!!!!! tikai tagad jāiet uz humpīšiem atrast manteli, ko ņemt par pamatu!

    un galu galā, vēlos tev vnk novēlēt jauku dienu... un lai tev katra jauna diena nāk ar aizvien jaunām idejām, kurās dalīties ar mums visiem!!!!!

    AtbildētDzēst
  14. This is great! I'll make something like this for my son :)

    AtbildētDzēst
  15. Thanks, Kornela! Don`t hesitate to send a picture of your work to my e-mail afterwards!

    AtbildētDzēst

Paldies, ka atradāt laiku, lai ielūkotos manā blogā!


Man patīk dalīties, taču visa šajā blogā pieejamā informācija un fotogrāfijas ir likumīgs "Mammas roku" īpašums un nedrīkst tikt izmantots komerciāliem mērķiem! Turpretim visi laipni aicināti smelties idejas un iedvesmu sadzīvei un dāvanām mīļiem cilvēkiem!
Man ļoti patīk, ja rakstāt par mani, taču liels lūgums allaž pievienot atsauci uz blogu "Mammasrokas"! Veiksmīgu un darbiem bagātu dienu!