Zīmētprieks!

22:23

Nesen Aijas blogā noskatījos, kā mazais brālis, kurš spriežot pēc visa, ir apmēram Niklāva vecumā, atdarina lielā brāļa zīmējumus. Kolosāli! Tikai pēc šī raksta drusku sakreņķējos, jo Niklāviņa zīmējumi nudien vēl nav tik sarežģīti :)

Bet kreņķis drīz vien padzisa, jo zinu, ka salīdzināt bērnu prasmes šādā vecumā nudien nav ētiski un vajadzīgi ne tik!  Turklāt, kad skatos uz dēla zīmējumiem - tie liekas tiiiiik stilīgi! Un ir pilnīgi vienalga, ka Niklāvs pagaidām totāli atsakās vienlaicīgi miksēt vairāk kā divas krāsas! :D:D:D








 Un te viens zīmējums, kuru ieraugot tirpas pār kauliem pārskrēja un sāku galvā pārtīt filmās redzēto par bērnu psiholoģiju un zīmējumiem!!! Drebošu sirdi prasīju - kas tas, dēliņ? Un viņš man atbildēja : "Big circles and smalll circles, mama!" Sāku smieties! Tātad -  lieli apļi un mazi apļi!!! Tik vienkārši! :D


Interesanti, ka gandrīz visām uzzīmētajām lietām dēlēns piezīmē arī acis un muti!:)

Šīs bildes stapušas apmēram pirms mēneša, bet kā jau minēju - šobrīd Niklāvs no krītiņiem nešķiras ne mirkli!!! No rīta tiek pieprasītas bikses ar kabatām, lai tajās varētu salādēt krītiņus - tā teikt - vienmēr pa rokai!

Lielu ieguldījumu dēla mākslinieciskajās izpausmēs dod pēdējā laikā bieži skatītā multene "Blues Clues" pa Nickelodeon Junior . Multene pati gan ir vecmodīga, nudien - bet tas laikam mans kā pieaugušā skatījums, jo, redz, Nikam tā liekas vareni iedvesmojoša un, kas pats galvenais, daudz ko iemāca!



Taču pats galvenais mans prieks ir par to, ka Niklāvs caur zīmējumiem iemācījies izpaust emocijas! Ja gadījies saskumt, viņš ne tikai pasaka, ka "Niklāvs ir sad", bet arī uzzīmē mazu ģīmīti ar uz leju noliektām lūpām un parāda man. Kad tiekam ar bēdu galā, smaidiņš tiek brangi pāršņāpts uz otru pusi un visi ir priecīgi!

P. S. Šī viņa aizraušanās ar emociju attēlojumu pirms pāris dienām lika man nokaunēties. Sanāca nesavaldīties un palikt dusmīgai kā pērkons un pēc pāris minūtēm man tikai iedots zīmējums ar mammas seju un lūpām zigzagā. "Mamma dusmīga." - paziņoja dēls.... Un man tiešām bija par ko padomāt...

Par zīmējumu tēmu turpmāk noteikti runāšu ik pa laikam, jo ekspresijas mainās teju ik dienas!

Ko parasti zīmē jūsu trīsgadnieki?

You Might Also Like

11 comments

  1. Mamma ar zig-zaga muti! :D Niklāvs patiešām ir smalka natūra: viņam viennozīmīgi ir iedzimts cilvēu emociju novērtēšanas gēns! :))

    AtbildētDzēst
  2. Tu vari neuztraukties ks Niklāns tev zīmē ar vienu krāsu, mana piecgadīgā meita vēl jo projām zīmē ar vienu krāsu, īpaši necenšas izdaiļot savus zīmējumus ar daudzkrāsainību, jo tas prasa vairāk laika, ka tik ātrāk gatavs

    AtbildētDzēst
  3. Superīgi zīmējumi, Laine! Tā arī ir, ka nevajag salīdzināt bērnu zīmējumus!!! 1) Man Rihards apmēram pirms 4 mēnešiem nezīmēja vispār, es domāju, ka viņam tāda nodarbe vispār neinteresēs... Tagad man pakām iziet papīrs, cik viņs daudz zīmē! Ir taisnība, ka viss mainās ne pa nedēļām, bet dažreiz pat pa dienām. 2) Ir baigā starpība starp pirmo un otro bērnu tādā ziņā, ka pirmajam viss pašam jāsaprot un jāiemācās (neskaitu to, ko vecāki dot, protams), mazākais bērns ir kā sūklis, kā mērkaķēns, viņš visu iesūc no lielākā.3) Rihards, kad zīmē viens, tur arī nav nekāds krāsu kokteilis, bet kad no brāļa jānošpiko- lūdzu! :) :) Ir interesanti to visu vērot! Un tici man, jo tālāk, jo interesantāk vēl būs!

    AtbildētDzēst
  4. tās angļu frāzes pa vidam tik mīlīgi izklausās :)

    AtbildētDzēst
  5. Man mājās ir trīsgadnieks. Krāsas miksē atkarībā no tā, kādā tehnikā strādā - ja ar zīmuļiem, krītiņiem vai flomīšiem, tad zimējumi parasti ir vienkrāsaini. Toties atliek iedot krāsas (vienalga, pirkstiņkrāsas, ūdenskrāsas vai guašu), lai uz papīra taptu varavīksnes, salūti, raibas "čupiņas" utt. Protams, izmantotas tiek tikai košas, labi saskatāmas krāsas.
    Un sejiņas mums arī ir TOP lieta - mašīnām, puķēm, mājām, mākoņiem. Visam. Pēdējā laikā acis, lūpas, degunu un matus ir papildinājušas arī ūsas.
    Tā kā laukos ir pieejama un tiek arī izmēģināta visa lauku atribūtika, tad zīmēts visbiežāk tiek traktors vai zāles pļāvējs. No pilsētas tēmām - visa veida sabiedriskais transports. Tagad ir parādījušies arī sniegavīri un sarkanas dāvanas.

    AtbildētDzēst
  6. šis man atgādināja par to lielo kaudzi mana dēla zīmējumu, kurus nekādi nevaru izmest, kaut arī tie aizņem vietu... Katrs darbiņš ir unikāls un neatkārtojams, tā nu tie sakrājas milzonīgā daudzumā.

    P.S. Par to melno zīmējumu - esmu dzirdējusi līdzīgu nostāstu: bērns pie psihologa visu lapu nokrāsojis melnā krāsa, psihologs ārprātā, vecāki arī izmisumā, beigās noskaidrojās, ka bērns uzzīmējis kartupeļu lauku, kad raža novākta :) Tā mēdz notikt...

    AtbildētDzēst
  7. Daudzzīmētāju mammām varu ieteikt nopirkt nocenotos tapešu ruļļus - uz otras puses laba zīmēšana!

    AtbildētDzēst
  8. Mana 5gadiiga meita arii biezhi vien"piekuust" lai ziimeetu kraasaini...:)
    Mums darzinjaa vienu gadu bij psihologje no malas un ar staastiija kas un kaa...un par ziimeejumiem ar vinja teica, ka nevar skatiities taa un uzreiz pateikt-jaapaprasa mazam kas tas ir, ko vinjsh ar to domaajis utt. vispaar par ziimejumiem ljooti interesanti staastiija. Un par kraasaam-kapeec vinjsh tieshi ar to kraasu ziimee?Biezhi ir taa, ka citas kraasas vienkarshi vinjam nav pie rokas:)

    AtbildētDzēst
  9. Krāsu mainīšana taču aizņem laiku un var "izsist" no domas un iedvesmas!!!

    AtbildētDzēst
  10. Sveiki visapkārt!

    Ar milzīgiu interesi izlasu katru komentāru! Fonā Niklāvs zīmē robotus - apaļus burbuļus ar pogām un garām antenām :D

    Aija - nu es jau ar nodomāju par to otrā bērna attapību visās lietās!

    Par to, ka vairums mazo šajā vecumā mauc vienkrāsaini - patiess atklājums :) Nu, jā, kā jau Una minēja - ja doma dzenuz priekšu, tad kavēties pie tāda sīkuma kā katra priekšmeta īstā krāsa, nav laika! :D:D:D

    Baiba - paldies par ideju!

    Agnese - tiešām gribētos kādreiz no kāda speciālista uzzināt vairāk, ko tieši vēsta vai nevēsta bērnu zīmējumi! Jums toreiz noteikti bija ļoti interesanti!

    AtbildētDzēst
  11. Interesanti un citādi izteikumi par bērnu zīmējumie ir vācu pedagoģei Hildegardei Šteinai- paskati...Man rādās, ka pirms kāda laika arī viņas grāmata latviešu valodā bija dabūnama- varbūt, ka noder...

    AtbildētDzēst

Paldies, ka atradāt laiku, lai ielūkotos manā blogā!


Man patīk dalīties, taču visa šajā blogā pieejamā informācija un fotogrāfijas ir likumīgs "Mammas roku" īpašums un nedrīkst tikt izmantots komerciāliem mērķiem! Turpretim visi laipni aicināti smelties idejas un iedvesmu sadzīvei un dāvanām mīļiem cilvēkiem!
Man ļoti patīk, ja rakstāt par mani, taču liels lūgums allaž pievienot atsauci uz blogu "Mammasrokas"! Veiksmīgu un darbiem bagātu dienu!